Hoi! Je suis
saskia van der meer
en daar houdt m'n frans wel un petit peu op.

Van mini-Saskia tot creatieve duizendpoot

Als klein Saskiaatje zat ik al bomvol creativiteit. Dansen, zingen, acrobatische fratsen tijdens turnles — ik deed het allemaal. Maar waar ik écht in uitblonk? Tekenen. Dus toen het einde van de middelbare school in zicht kwam, was het voor mij duidelijk: ik ging Grafisch Vormgeven studeren. 

In “mijn tijd” had die opleiding drie richtingen: Typografie, Conceptdenken en Visualiseren. Drie keer raden welke ik koos. (Hint: het was niet Typografie of Conceptdenken.)

In het derde jaar mocht ik stage lopen en kwam ik terecht bij de ANWB. Dat bleek een schot in de roos: leerzaam, inspirerend én vooral ontzettend leuk. Zo leuk zelfs, dat ik na mijn diploma gewoon weer terugkeerde.

Na een korte carrièredetour als bijna-leraar Engels aan de Hogeschool Rotterdam (je moet toch wat proberen, wél mijn propedeuse behaald!), lonkte de ANWB opnieuw. Daar werkte ik uiteindelijk nog 8 jaar met veel plezier.

In oktober 2015 stond ik aan de wieg van Serviceplan Amsterdam. Samen met een aantal fijne collega’s hebben we het bureau letterlijk en figuurlijk op de kaart gezet.

Na het Serviceplan-avontuur ben ik van september 2024 tot november 2025 onderdeel geweest van het team van Ukomst B.V., waar ik met plezier pixels heb geschoven, ideeën heb vormgegeven en veel heb gelachen. 

En hoe leuk: Ik ben nu ook een heuse eigen ondernemer dus kan ook leuke opdrachtjes aannemen!

Met ervaring bij zowel grote als kleine organisaties ben ik breed inzetbaar. Ik heb een scherp oog voor detail (pixelperfect is mijn standaard), maar ook voor taal — zowel in het Nederlands als in het Engels. Vorm én inhoud dus. Precies hoe ik het graag zie.

"What if I was a robot and I didn't know it?"
Loki Odinson

+

jaar ervaring

%

enthousiasme

+

projecten gemaakt

ervaring door de jaren heen

Bij ANWB was ik verantwoordelijk voor het opmaken van diverse communicatiemiddelen, zoals magazines, flyers, posters en brochures. Daarnaast controleerde en optimaliseerde ik documenten zodat deze volledig drukklaar waren. Waar nodig paste ik de opmaak aan of bood ik alternatieve voorstellen aan om de boodschap nog sterker over te brengen.

Ook ontwikkelde ik Flash-filmpjes voor gebruik in de winkel en online banners (in Flash en Edge). Daarnaast beheerde en verbeterde ik het informatiescherm dat in elke vernieuwde ANWB-winkel te vinden was.

Om de efficiëntie binnen het team te waarborgen, archiveerde ik alle afgeronde opdrachten zorgvuldig, zodat deze gemakkelijk teruggevonden konden worden voor toekomstig gebruik.

Bij Serviceplan was ik verantwoordelijk voor het ontwerpen en corrigeren van diverse marketinguitingen voor L’Oréal. Denk hierbij aan advertenties, posters, flyers, logo’s, banners, nieuwsbrief-takeovers en displays.

Daarnaast zorgde ik ervoor dat alle bestanden technisch correct en drukklaar waren, zodat ze zonder problemen konden worden geproduceerd.

In deze rol werkte ik nauw samen met accountmanagers om ervoor te zorgen dat de klant altijd het best mogelijke ontwerp kreeg gepresenteerd.

Bij Ukomst was ik verantwoordelijk voor het bedenken, creëren en onderhouden van alle visuele uitingen van het merk. Ik ontwikkelde en beheerde de huisstijl en zorgde ervoor dat deze consistent werd toegepast in alle communicatie. Hiervoor ontwierp ik diverse templates, zowel online als offline, die aansloten bij de uitstraling en identiteit van Ukomst.

Daarnaast onderhield ik de websites van Ukomst en de bijbehorende business units (The Code Builders, De Managers en Business Interest). Voor deze labels ontwikkelde ik eveneens de visuele identiteit en verzorgde ik de content voor social media, zodat elke unit een herkenbare en onderscheidende uitstraling had.

expertise en Opleidingen

Adobe Creative Cloud
Webdesign
Nederlands
Engels

2025

Wordpress Designer

2023

After Effects

2015

HTML5/CSS

2015

Animate

2005 - 2007

Hogeschool Rotterdam
Lerarenopleiding Engels

2000 - 2004

Grafisch Lyceum Amsterdam